• Про нас
  • Компоненти
  • Наші проєкти
  • Публікації
  • Конкурси
  • Digital by Default («цифровий за замовчанням»)

    Цифрова економіка – ключ до розвитку соціально-економічного життя суспільства і  підвищення ВВП країни. У межах Програми EGAP ми працюємо над практичною імплементацією принципу digital by default. Мета – країна, у якій всі сфери послуг громадського життя проникнуті цифровізацією.

    Принцип digital by default («цифровий за замовчанням») забезпечення будь-якої діяльності органів влади (у тому числі – надання публічних послуг, організація міжвідомчої взаємодії, взаємодії з фізичними та юридичними особами, інформаційно-аналітичної діяльності), що передбачає електронну форму реалізації як пріоритетну, а планування та реалізацію будь-якої реформи, проєкту чи завдання – із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій. Принцип digital by default затверджено постановою від 30.01.2018 № 56 «Деякі питання цифрового розвитку», якою затверджені Засади реалізації органами виконавчої влади принципів державної політики цифрового розвитку. 

    Від 8 квітня 2019 року Державне агентство з питань електронного урядування України (нині Міністерство цифрової трансформації України) проводило цифрову експертизу проєктів нормативно-правових актів, які стосуються питань інформатизації, електронного урядування, формування і використання національних електронних інформаційних ресурсів, розвитку інформаційного суспільства, електронної демократії, надання адміністративних послуг або цифрового розвитку відповідно засадам реалізації органами виконавчої влади принципів державної політики цифрового розвитку.

    Тож тепер усі проєкти актів Уряду до їх ухвалення перевірятимуть на можливість реалізації описаних у них процесів у електронному форматі, аналогічну експертизі на предмет несуперечності європейському законодавству або антикорупційній політиці тощо. Це дозволить щонайменше вдвічі пришвидшити створення цифрових проєктів, зокрема – електронних послуг.

    Таким чином, органи виконавчої влади зможуть заощаджувати час, зменшувати витрати, підвищувати прозорість і покращувати якість послуг, які вони надають громадянам і підприємствам.